Sunday, October 31, 2010

cuti-cuti famili

  Aku rasa dalam tahun ini...ni kali ke dua aku bersama famili pergi makan angin...awal tahun baru ini aku "terbang" ke Kuala Lumpur...bawak anak gi tempat budak-budak suka...cth Zoo Negara dan Aquaria KLCC...tp yang aku dukacita sikit kat Zoo Negara dah tak de banyak binatang....mungkin dah tak boleh nak hidup di Kota Metropolitan...seperkara lagi letih kalau pergi jalan-jalan kat KL nie tanpa kenderaan...kos mahal sangat...yelah mesti naik teksi sbb susah dengan anak-anak...


DI ZOO NEGARA......







DI AQUARIA KLCC....






MAU PULANG.....LCCT - KOTA BHARU....



 

   Jumaat 29hb Okt 2010...seawal jam 8-30 pagi...aku dan famili menuju ke Pulau Pinang...perjalan memakan masa 4 jam....Kelantan-Grik-Pulau Pinang....jalan dari Gerik ke Pulau Pinang memang terbaik ....lancar...cuma kena caj...Tol rm3.70 + tambang feri RM7 baru boleh jejak kaki ke Pulau Pinang...baru aku rasa bersyukur berada di bumi kelantan...hidup bebas tanpa tol...

  Ini bukan kali pertama aku ke Pulau Pinang...rasanya dah banyak kali...dulu aku menetap kat Butterworth...so percutian aku ni kiranya nak mengenangkan zaman aku kanak-kanak dulu dan seperkara lagi kat Pulau Pinang la tempatnya aku memadu kasih dengan isteri tercinta Nor Afifah Rahimi....dulu dia belajar di USM....


  Lepas check in kat hotel CITITEL...aku berehat seketika...pastu bawak anak ke Padang Kota Lama...syurga makanan kat sini...macam2 ada...aku suka suasana peniaga kat sini...tak bersaing sangat macam kat kelantan...masing-masing ada menu tersendiri...masing-masing berpakat...si A jual air...si B jual nasik...kiranya pakat-pakat boleh untung...aku oder Pasembor ,mee udang dan nasi goreng...memang superb...









              
  Hari ke2...pagi-pagi lagi aku dah gerak ke Bukit Bendera...
berbekalkan GPS (garmin) yang aku install dlm HP aku...aku carik jalan ke Bukit Bendera....tapi GPS aku tunjuk salah tempat....
ditunjuknya jalan ke Taman Bunga...hempeh...so kena pakai stail lama...tanya orang keliling ,patutla kata orang zaman dulu...malu bertanya sesat jalan....bila sampai kat Taman Bukit Bendera pulak...memang takde rezeki anak aku nak naik keretapi...rupanya ada jugak orang Pulau Pinang tak tahu yang keretapi Bukit Bendera dihentikan operasi untuk kerja-kerja pembaikan....takpe lain kali aku datang lagi....


  Petang....aku sekali lagi ke Padang Kota Lama ...kali nie nak jumpa kawan lama aku....terlalu lama aku tak jumpa dia...Wan Nasyatul Hasni...kawan aku di zaman persekolahan dahulu...macam aku dah cakap aku dibesarkan di Butterworth tahun 1991-1997...masa tu ayah aku sebagai "sojar" di Kem TUDM Butterworth....aku belajar di Sek Keb Telok Air Tawar dan Sek Men Telok Air Tawar...


 
***antara gambar lama yang aku cilok dalam FB kawan lama***

         Memang banyak benda kalau aku nak cakap dengan Wan pasal zaman persekolahan kami...ada yang manis dan sedih..kawan-kawan lama aku pun dah ada yang meninggal dunia...Al-Fatihah buat arwah Darnalis dan Adillah....bercakap pasal Wan Nasyatul Hasni...antara rakan karib aku di sekolah dahulu...aku boleh kontek balik dengan dia melalui laman sosial Facebook...ramai lagi kawan lama aku ...mujur ada Facebook nie...boleh jugak aku jumpa kawan lama yang dah berbelas tahun berpisah ....

  Wan yang aku kenal dulu tak banyak berubah...putih dan comel...cuma bila dah dewasa nie dah nampak makin matang.....husband dia Sabri...memang sporting...sanggup seberang ke Pulau Pinang untuk bawak wife dia jumpa aku..sbb kalau ikutkan memang aku tak sempat nak ke rumah mereka di Kepala Batas....anak Sabri dan Wan ada 3 orang...lelaki semuanya sulung Muhammad Zulwaqar Wafri 4thn ,Muhammad Luqman
Hakimi 3thn dan Muhammad Faiq Hanafi 1thn...comel anak dia...macam mak dia...:) sori Sabri...hehehe...hang pun hensem n cool jugak....




No comments:

Post a Comment